کارت گرافیک های سری RTX 3080 انویدیا جزء قدرتمندترین مدل ها در بازار امروز شناخته می شوند و برای جمع آوری سیستم های گیمینگ و تخصصی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به این کارت گرافیک برای اجرای بازی یا نرم افزارهای تخصصی گیمینگ نیاز دارید، بهتر است که به جای کامپیوتر رومیزی، یک لپ تاپ مجهز به آن را تهیه کنید! چرا که لپ تاپ دارای کارت گرافیک RTX 3080 به شما این امکان را می دهد تا در هر مکانی که دوست داشتید، بتوانید بازی های روز را تجربه کنید! در واقع امکان حمل یک سیستم پیشرفته برای شما وجود خواهد داشت. در این مقاله چند مدل از بهترین لپ تاپ های مجهز به کارت گرافیک های RTX 3080 را به شما معرفی می کنیم.

لپ تاپ Razer Blade 15 – بهترین انتخاب

لپ تاپ Razer Blade 15 – بهترین انتخاب

لپ تاپ Razer Blade 15 نه تنها یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ است، بلکه می توان آن را یکی از قدرتمندترین لپ تاپ ها به طور کلی در نظر گرفت! در جدیدترین نسخه از این لپ تاپ از پردازنده نسل 11 اینتل Core i7 و کارت گرافیک قدرتمند RTX 3080 استفاده شده است. صفحه نمایش این لپ تاپ هم کیفیتی عالی در نمایش را ارائه می دهد. همچنین شما می توانید حافظه رم آن را مطابق با نیازتان ارتقا دهید. لپ تاپ ریزر Blade 15 از رابط اتصالی Thunderbolt 4 هم پشتیبانی می کند و به هر دستگاهی که بخواهید، با بهترین کیفیت متصل می شود.

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar 15 – خوش قیمت!

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar 15 – خوش قیمت!

خرید لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک RTX 3080 به معنای آن است که شما باید هزینه زیادی را پرداخت کنید! اما به لطف محصولات ایسوس، این لپ تاپ ها به طور کامل دور از دسترس افراد عادی جامعه نیستند! به عنوان مثال لپ تاپ ASUS ROG Strix Scar 15 هم به کارت گرافیک RTX 3080 مجهز است و هم قیمت معقولی دارد! سایر مشخصات این لپ تاپ را پردازنده AMD Ryzen 9، حافظه رم 16 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت یک ترابایت تشکیل می دهند. البته صفحه نمایش این لپ تاپ رزولوشن فقط 1080p دارد، اما نرخ تازه سازی 300 هرتزی آن تمام این مسائل را به دست فراموشی می سپارد! شما می توانید بهترین تجربه گیمینگ را بر روی صفحه نمایش این لپ تاپ احساس کنید!

لپ تاپ Alienware M15 – استایل جذاب!

لپ تاپ Alienware M15 – استایل جذاب!

دیگر خبری از لپ تاپ های گیمینگ ضخیم و سنگین Alienware در بازار نیست و مدل جدید این سری با نام M15 اگر چه هنوز ابعاد بزرگی دارد، اما بسیار نازک تر و سبک تر از نسل های قبلی خود است. مهم ترین نکته درباره مشخصات فنی این لپ تاپ، مجهز بودن آن به پردازنده نسل 11 اینتل Core i7 و کارت گرافیک RTX 3080 است. همچنین در این لپ تاپ از 32 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. لپ تاپ Alienware M15 نیز دارای صفحه نمایش با رزولوشن 1080p است و نرخ تازه سازی آن به خوبی برای انجام بازی بهینه شده است.

لپ تاپ Razer Blade 14 – پادشاه 14 اینچی ها!

لپ تاپ Razer Blade 14 – پادشاه 14 اینچی ها!

لپ تاپ Razer Blade 14 اولین لپ تاپ ساخت ریزر است که در آن از پردازنده AMD Ryzen استفاده شده است. این لپ تاپ به صفحه نمایش 14 اینچی با رزولوشن 1440p و نرخ تازه سازی 165 هرتز، پردازنده Ryzen 9 5900HX و کارت گرافیک NVIDIA RTX 3080 مجهز است و یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های 14 اینچی به شمار می آید. در این لپ تاپ هم از ویژگی های سنتی ریزر مانند Chroma استفاده شده است. همچنین تنوع و تعدد پورت های ارتباطی و مجهز بودن به یک سیستم خنک کننده خلاقانه از ویژگی های مهم این لپ تاپ هستند.

لپ تاپ Gigabyte AORUS 17G YD – صفحه نمایش بزرگ 17 اینچی

لپ تاپ Gigabyte AORUS 17G YD – صفحه نمایش بزرگ 17 اینچی

در میان کاربران عادی صفحه نمایش بزرگتر یعنی سخت افزار قوی تر! اما در واقع چنین نیست و بسیاری از لپ تاپ های بزرگ مشخصاتی معمولی دارند. اما لپ تاپ گیگابایت AORUS 17G YD حقیقتاً یک هیولا است! در این لپ تاپ 17 اینچی علاوه بر کارت گرافیک RTX 3080، از پردازنده نسل 11 اینتل Core i7، حافظه رم با ظرفیت 32 گیگابایت و صفحه نمایش 1080p با نرخ تازه سازی 300 هرتز استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ به مجموعه ای از پورت های ارتباطی کاربردی مجهز است. البته طراحی ظاهری آن چندان به یک لپ تاپ گیمینگ شباهت ندارد و این موضوع شاید برای گیمرهای حرفه ای یک نکته منفی محسوب شود.

منبع: windowscentral